Lokomotiva Siemens ES64F4

 

Lokomotiva Siemens ES 64 F4 je elektrická čtyřsystémová lokomotiva (pro napájecí systémy 1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV, 16,7 Hz AC; 25 kV, 50 Hz AC) určená především pro těžkou nákladní dopravu, případně též pro osobní dopravu. Některé verze této lokomotivy jsou však určeny pro provoz na menším počtu napájecích systémů, např. verze VP je pouze jednosystémová 3 kV DC.[1]

Lokomotiva je představitelem rodiny EuroSprinter druhé generace, kterou je díky způsobilosti pro čtyři napěťové soustavy možné provozovat (po schválení příslušným drážním úřadem) na převážné většině elektrizovaných normálněrozchodných tratích v Evropě.

V lednu 2012 povolil drážní úřad provoz těchto lokomotiv na tratích v Česku.[2]

 

Siemens ES64F4
Číslování: Jiní 
DB 189001-089, 189100 
MRCE 189090-099 
SBB Re  474001-018
Výrobce: Siemens
Rok (y): 2003-2005
Uspořádání náprav : Bo-Bo
Gauge : 1435 mm ( normální rozchod )
Délka přes nárazníky: 19580 mm
Provozní hmotnost: 87 t
Zatížení náprav : 21.75 t
Maximální rychlost: 140 km / h
Výstup za hodinu : 4500 kW (1,5 kV DC) 
6000 kW (3 kV DC) 
6400 kW (15 kV / 25 kV AC)
Vyvolávací tažnou sílu: 300 kN
Výkon: 73,6 kW / t
Současný systém : 15 kV 16,7 Hz ~ 
25 kV, 50 Hz ~ 
1,5 kV = 
kV 3 =
Pohon: Pozastavení ložisko
Příkaz: PZB 90 , LZB

[editovat]Technická data

  • Maximální rychlost: 140 km/h
  • Pojezd: Bo'Bo'
  • Napájecí systém: 15 kV / 16 2/3 Hz; 25 kV / 50 Hz; 3 kV ss; 1,5 kV ss
  • Rozchod: 1435 mm
  • Trvalý výkon: 6400 kW pod 25 kV a 15 kV; 6000 kW pod 3 kV; 4200 kW pod 1,5 kV
  • Tažná síla: 300 kN
  • Hmotnost lokomotivy: 86 t

 

189 067 v přední části nákladního vlaku v Unkel            
ES64F4 E 189 929 v Hersbruck
nákladní vlak 189 067 v Unkel