Lokomotiva Siemens ES64F4
Lokomotiva Siemens ES 64 F4 je elektrická čtyřsystémová lokomotiva (pro napájecí systémy 1,5 kV DC; 3 kV DC; 15 kV, 16,7 Hz AC; 25 kV, 50 Hz AC) určená především pro těžkou nákladní dopravu, případně též pro osobní dopravu. Některé verze této lokomotivy jsou však určeny pro provoz na menším počtu napájecích systémů, např. verze VP je pouze jednosystémová 3 kV DC.[1]
Lokomotiva je představitelem rodiny EuroSprinter druhé generace, kterou je díky způsobilosti pro čtyři napěťové soustavy možné provozovat (po schválení příslušným drážním úřadem) na převážné většině elektrizovaných normálněrozchodných tratích v Evropě.
V lednu 2012 povolil drážní úřad provoz těchto lokomotiv na tratích v Česku.[2]
Siemens ES64F4 | |
---|---|
|
|
Číslování: |
Jiní DB 189001-089, 189100 MRCE 189090-099 SBB Re |
Výrobce: | Siemens |
Rok (y): | 2003-2005 |
Uspořádání náprav : | Bo-Bo |
Gauge : | 1435 mm ( normální rozchod ) |
Délka přes nárazníky: | 19580 mm |
Provozní hmotnost: | 87 t |
Zatížení náprav : | 21.75 t |
Maximální rychlost: | 140 km / h |
Výstup za hodinu : |
4500 kW (1,5 kV DC) 6000 kW (3 kV DC) 6400 kW (15 kV / 25 kV AC) |
Vyvolávací tažnou sílu: | 300 kN |
Výkon: | 73,6 kW / t |
Současný systém : |
15 kV 16,7 Hz ~ 25 kV, 50 Hz ~ 1,5 kV = kV 3 = |
Pohon: | Pozastavení ložisko |
Příkaz: | PZB 90 , LZB |
[editovat]Technická data
- Maximální rychlost: 140 km/h
- Pojezd: Bo'Bo'
- Napájecí systém: 15 kV / 16 2/3 Hz; 25 kV / 50 Hz; 3 kV ss; 1,5 kV ss
- Rozchod: 1435 mm
- Trvalý výkon: 6400 kW pod 25 kV a 15 kV; 6000 kW pod 3 kV; 4200 kW pod 1,5 kV
- Tažná síla: 300 kN
- Hmotnost lokomotivy: 86 t