Lokomotiva EU06

EU06 - série 20 standardní univerzální elektrických lokomotiv vyrobené pro polské státní dráhy v roce 1962angielski Electric v rostlinách Vulcan Foundry v Newton-le-Willows v kraji Lancashire v Anglii .

 

EU06
Eu061d.jpg
EU06-12
Výrobce Angielski Electric Velká Británie
Roky konstrukce 1962
Axis systém Bo'Bo "
Hmotnost Uniformy 80 t
Délka přes nárazníky 15915 mm
Šířka 2903 mm
Výška 4343 mm
Průměr kola 1250 mm
Počet motorů 4
Typ trakčních motorů EE541a
Trvalý výkon 2000 kW
Power Hour 2080 kW
Napájení 3 kV DC
Maximální tažná síla 21,5 T
Převodový poměr 79:18
Konstrukční rychlost 125 km / h
Zatížení náprav na kolejích 20 T
Brzdový systém Oerlikon
má kontrolu nad více

 

Historie editovat ]

Historické pozadí editovat ]

50. letech začala základního Polsku elektryfikowania zase. Bohužel, polský průmysl nebyl schopen postavit požadovaný počet kolejových vozidel az tohoto důvodu bylo rozhodnuto o podání elektrických lokomotiv ze zahraničí. Nejprve koupil lokomotivu EU04 z východního Německa , které, i přes vysokou selhání umožnilo rozvoj elektrické trakce v Polsku. Další typ byl navržen pro expresní vlaky EU05 z Československa , ale stále hledal výrobce lokomotiv, které by vedly k rychlíky a lehký náklad. Volba padla na anglické Electric společnosti angielski má zkušenosti s výrobou tohoto typu vozidla.

Přijetí státu Edit ]

Na jaře roku 1962 byl prvním rokem nového typu lokomotivy potvrzuji na stavu skladu v Krakově Prokocim . Do konce roku 1962 přinesl 19 elektrických lokomotiv, a poslední až 1965 (to bylo spojeno s potřebou přepracovat rotor ). S dodávané lokomotivy koupil licenci na jejichž základě bylo vyrábějící lokomotivy v Polsku EU07 [1] .

Řada dnes editovat ]

14.12.2011r. pohyblivé 7 jednotek ještě zůstal EU06 lokomotivy (č. 01, 07, 10, 12, 17, 18 a 20). Během krize, dopravní (2009) lokomotivy zůstaly v rezervě pro dlouhodobý Home Depot Prokocim Krakova.Na 10.12.2009, byly obnoveny do pohybu a předložen odboru slezsko-Dabrowski PKP Cargo SA - Oddíl Czechowice-Dziedzice. S účinností od 19.10.2011, bylo všech 7 kusů převedena na jižní ústavu PKP Cargo SA - Oddíl Nový Sacz. Ve druhé polovině prosince 2010, se 6 vypouští vozidla (EU06-02, 04, 08, 11, 14, 16) byla fyzicky sešrotována v domovského depa v Krakově Prokocim [2] . Rok 2012 je za soumraku jejich života. V březnu, poslední vlak opustil plánovanou trasu Žilina - Katowice - Žilina, s lokomotivou v čele EU06. V srpnu 2012 EU06-17 pro krátké období přišel do PKP Intercity, který běžel osobní vlaky do Zakopaného a Krynica. [3] [4] . EU06 a EU06-07-10 byly také v Masovian vlacích ČD jako náhrada za EU07.

EU06-01 po dlouhé vášnivý ekologických snah v pořadí byl v srpnu 2012 určeno jako exponát muzeum je otevřeno železničním muzeu v Chabowka. V současné době slouží jako lokomotiva, která může řídit vlaky a technickou úrokovou PKP Cargo. Zbývajících šest jsou aktivní lokomotivy bude odstavena a přiděleno na fyzické odvolání nejpozději do roku 2014.

Design editovat ]

Tyto lokomotivy byly navrženy tak, aby nést osobní vlaky, rychlovlaky a náklad, proto je jejich univerzální charakter. EU06 mají kabiny na obou koncích a časů pohybového ukrotnionego řízení , aby bylo možné provádět celou řadu vázaných lokomotivách stejného typu ovládání všech lokomotivy v první kabině.

Konstrukce je založena na řešení lokomotiva řady 83 elektrowozu Rail britské v letech 1960 - 62 . Navíc bezluzowego dvojkolí odpružení a kompletní motory, používá se i automatické spuštění-up rezistor .

Trivia editovat ]

Železniční nadšence a železničáři ​​říká Angličan .

Lokomotiva EU06 je předek elektrovozu EU07 .

V květnu 2011, byl krátký film Vloženo Pá "Páření Gold EU06" vyrobeno u příležitosti 50. výročí EU06 lokomotiv v Polsku.

British lokomotiva řady 83 - Originální EU06