Lokomotiva EU44
V červnu 2008 objednaly polské železnice 10 lokomotiv typu ES64U4. Lokomotivám byla přidělena řada EU44 a byly pojmenovány Husarz (husar).
EU44 ES64U4 |
|
|
|
Producent | Siemens Mobility |
Lata budowy | od 2005 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Masa służbowa | 87 t |
Długość ze zderzakami | 19 580 mm |
Liczba silników | 4 |
Moc ciągła | 6000 kW przy 3 kV DC |
Moc godzinna | 6400 kW przy 3 kV DC |
Napięcie zasilania |
15 kV / 16,7 Hz AC 25 kV / 50 Hz AC 3 kV DC 1,5 kV DC |
Maksymalna siła pociągowa | 300 kN |
Prędkość konstrukcyjna | 230 km/h |
První lokomotivu dodal Siemens v září téhož roku, a to s německým označením 183 601. Tato lokomotiva absolvovala nejprve sérii zkušebních jízd pro schválení tohoto typu v Polsku.[7] V lednu 2009 k ní přibyla 183 602. Do června 2010 bylo dodáno všech 10 objednaných strojů. Od sedmého stroje byly dodávány již s polským označením řady 5 370, předchozí stroje s německým označením byly přeznačeny na tuto řadu počátkem července 2010.[8] Od června 2010 zajíždí řada EU44 do Bohumína.
Dne 30. července 2010 podepsaly PKP Intercity a Siemens smlouvu na dodávku dalších 10 lokomotiv ES64U4 v ceně 44,5 milionů €.
Polský EU44 "Husarz"