Lokomotiva EU44

V červnu 2008 objednaly polské železnice 10 lokomotiv typu ES64U4. Lokomotivám byla přidělena řada EU44 a byly pojmenovány Husarz (husar).

 

EU44
ES64U4
Klikněte pro zobrazení původního obrázku
 
Producent Niemcy Siemens Mobility
Lata budowy od 2005
Układ osi Bo'Bo'
Masa służbowa 87 t
Długość ze zderzakami 19 580 mm
Liczba silników 4
Moc ciągła 6000 kW przy 3 kV DC
Moc godzinna 6400 kW przy 3 kV DC
Napięcie zasilania 15 kV / 16,7 Hz AC
25 kV / 50 Hz AC
3 kV DC
1,5 kV DC
Maksymalna siła pociągowa 300 kN
Prędkość konstrukcyjna 230 km/h


První lokomotivu dodal Siemens v září téhož roku, a to s německým označením 183 601. Tato lokomotiva absolvovala nejprve sérii zkušebních jízd pro schválení tohoto typu v Polsku.[7] V lednu 2009 k ní přibyla 183 602. Do června 2010 bylo dodáno všech 10 objednaných strojů. Od sedmého stroje byly dodávány již s polským označením řady 5 370, předchozí stroje s německým označením byly přeznačeny na tuto řadu počátkem července 2010.[8] Od června 2010 zajíždí řada EU44 do Bohumína.

Dne 30. července 2010 podepsaly PKP Intercity a Siemens smlouvu na dodávku dalších 10 lokomotiv ES64U4 v ceně 44,5 milionů €.

Siemens locomotive class 183-603.JPG

Polský EU44 "Husarz"