Lokomotiva řady 363.5

 

Vícesystémová elektrická lokomotiva řady 363.5 vznikla rekonstrukcí stejnosměrných lokomotiv řady 163. První stroj byl svému objednavateli ČD Cargo předán po rekonstrukci v Pars Nova vŠumperku dne 24.5.2011.

[editovat]Technické řešení

Hlavní smysl rekonstrukce spočívá v modernizaci stroje a umožnění jeho provozu i na tratích s napětím 25 kV a frekvencí 50 Hz, které se nachází v jižní části České republiky. Životnost lokomotiv tím byla prodloužena nejméně o 20 let.

 

Elektrická lokomotiva řady 363.5
(dle označení UIC)
 
Tovární označení 71Em
Základní údaje
Rekonstrukce Pars nova
Rok rekonstrukce 2011 – 2014
Počet vyrobených kusů zatím 10 (z 30)
Provozovatel ČD Cargo, a.s.
Období provozu 2011 – dosud
Trvalý výkon 3700 kW
Maximální tažná síla  
Maximální rychlost 120 km/h
Hmotnost a rozměry
Hmotnost ve službě 88 t
Délka přes nárazníky 16 800 mm
Minimální poloměr
projížděných oblouků
120 m
Rozchod kolejí 1 435 mm
Parametry pohonu
Uspořádání pojezdu Bo´ Bo´
Napájecí soustava 3 kV DC/25 kV 50 Hz AC
Seznam českých a slovenských lokomotiv


Provoz

Nákladní vlak vedený lokomotivou 363.501 ve stanici Praha-Hostivař
 

Všechny stroje jsou zatím dislokovány do SOKV České Budějovice. Potkat je lze pouze na nákladních vlacích, a to zejména mezi Prahou a Českými Budějovicemi na tratích 220 a 221.

Lokomotiva 363.501 ČD Cargo ve stanici Praha-Hostivař