Lokomotiva EU05

 

EU05 (Type 44E ) - série 30 standardní univerzální elektrické lokomotivy vyrobené pro polské státní dráhy v 1961 tím, sázení Škoda v Plzni v Československu .

V Československu byly motory mají odhodlání E499.1 (dnes řada 141 ČD ) a byly vyrobeny v letech 1957 - 1960 ve třech typech 20E1 (prototyp), 30E1 , 30E2 v počtu 61 kopií. V období roku 1960 - 1961vyrobených jednotek jako 87 29e proměnit Sovětský svaz . Různé typy se liší v detailech.

 

EU05
EU05-22 locomotive.jpg
EU05-22
Výrobce Škoda Československo
Roky konstrukce 1961
Axis systém Bo'Bo "
Hmotnost Uniformy 82,5 t
Délka přes nárazníky 16140 mm
Šířka 2950 mm
Výška 3987 mm
Průměr kola 1250 mm
Počet motorů 4
Typ trakčních motorů 3AL4846ZT
Trvalý výkon 2032 kW
Power Hour 2344 kW
Napájení 3 kV DC
Převodový poměr 84:37
Konstrukční rychlost 125 km / h
Zatížení náprav na kolejích 20,6 T
Brzdový systém Oerlikon
nemá více kontroly

 

Popis editovat ]

Lokomotivy byly E499.1 E499.0 série strukturálního rozvoje. Univerzální charakteristiky lokomotiv této řady umožňuje používat nákladní a osobní dopravu - osobní a rychlý. Vlaky pohybového osobní unese váhu 600 tun , dosahuje rychlosti 125 km / h a vlaky vážení 1000 t při rychlosti až 100 km / h Nákladní vlaky mohou nést hmotnosti až 2000 tun při rychlostech až do 80 km / h Tyto lokomotivy nejsou určeny pro načasování a pracovní ukrotnionego manévrování .

Provoz editovat ]

V Československu / České republice Edit ]

Prototyp (E499.101) začal službu dne 28. února 1959 . Většina lokomotiv umístěných v lokomotivě v Praze , ale také v Ústí nad Labem a České Třebové . Tato řada je v současné době vyřazen, a poslední kopie umístěné v Praze, Ústí nad Labem a Olomouci.

V SSSR Edit ]

Lokomotiva 29E přizpůsobený k práci na rozchod 1524 mm. V SSSR, nově ЧС3 a jsou stále provozovány v osobních (často v párech).

V Polsku edit ]

V roce 1961 , kdy EU05 lokomotivy začaly operace, tato série byla nejmodernější v Polsku (první v zemi s plně usprężynowanymi motorů lokomotiv). Řeší rychlé osobní vlaky a sklady umístěné původně vVaršavě Odolany a Varšavě Olszynka Grochowska . Exploited je na tratích Varšavy do Katovic a Poznani . 1969 studia byly provedeny ke zvýšení maximální rychlosti, lokomotiv EU05 až 160 km / h To bylo možné změnou převodového poměru a do roku 1977 lokomotiva přebudována téměř všechny (kromě č. 09, 12 a 19, které schváleno v předem) na sérii EP05 . Pak změnil obraz světla a tmavě zelené na oranžovou.

Pouze kopie EU05 je přestavěn EP05-22. 2003 se vrátil na své staré barvy a je v současné době umístěna v depu Krakow Prokocim .

Česká lokomotiva řady 141 (typ 30E2 )