Lokomotiva EU20

EU20 (dříve E05 ) - série standardních kalibračních univerzálních elektrických lokomotiv vyráběných pro polské státní dráhy v letech 1955 - 1958 podle sázkové Lokomotivbau - ELEKTROTECHNISCHE Werke a Hans Beimler Hennigsdorf v Hennigsdorf v NDR.

 

EU20
EU-20.jpg
EU20-24
Výrobce LEW Německá demokratická republika
Roky konstrukce 1955-1958
Axis systém Co'Co "
Hmotnost Uniformy 120 t
Délka přes nárazníky 18500 mm
Šířka 3050 mm
Průměr kola 1350 mm
Počet motorů 6
Trvalý výkon 2520 kW
Převodový poměr 81:21
Konstrukční rychlost 110 km / h
Brzdový systém Knorr
nemá více kontroly

Bylo vyrobeno 34 kopií těchto vozidel. Jednalo se o lokomotivní průmysl (tj., určené k přepravě nákladů a osobních vlaků), ale vedla především nákladní vlaky. EU20 byly první elektrowozami sklady sloužící na trase Varšava - Slezska .

Mnoho částí lokomotivy byl totožný s lokomotivy řady EU04 (např. trakční motory, měniče , kompresory). EU20 byly docela vozidla záchranné služby. Často tam byly poruchy rezistory boot, protože neměli dodatečné chlazení, stejně jako v jiných lokomotiv.

Elektrická série pro většinu z jeho života v depu byly seskupeny Piotrków Trybunalski . To bylo stáhnuto od služby v letech 1976 - 1981 . K dnešnímu dni, pouze jeden zachovány kopie: je EU20-24 se nachází v železničním muzeu ve Varšavě.