Lokomotiva EU04
EU04 (dříve E200 a E04 ) - série standardních kalibračních univerzálních elektrických lokomotiv vyrobených pro stanici v letech 1954 - 1955 podle sázkové Lokomotivbau - ELEKTROTECHNISCHE Werke a Hans Beimler Hennigsdorf v Hennigsdorf v NDR.
EU04 | |
EU04 v muzeu v Jaworzyna Slezské |
|
Výrobce | LEW |
Roky konstrukce | 1954-1955 |
Axis systém | Bo'Bo " |
Hmotnost Uniformy | 86 t |
Délka přes nárazníky | 16320 mm |
Průměr kola | 1350 mm |
Počet motorů | 4 |
Typ trakčních motorů | GBM 530 |
Trvalý výkon | 1680 kW |
Power Hour | 2120 kW |
Převodový poměr | 81:21 |
Konstrukční rychlost | 110 km / h |
Brzdový systém | Knorr |
má kontrolu nad více |
Historie [ editovat ]
Historické pozadí a projekty [ editovat ]
V roce 1948 bylo rozhodnuto elektrifikovat hlavní autobusové a příměstské linky jsou zvláště důležité, protože elektrické motory jsou mnohem účinnější než parní motory používané k dnešnímu dni a spalovacích motorů, umístěných paralelně na železnici. Nicméně, polský průmysl měl příliš málo zkušeností na splnění tohoto úkolu. Z politických důvodů nebylo možné realizovat tyto investice nákupem lokomotivu ze Západu. Pouze levý je objednat v rostlinách Lew v NDR . V roce 1950, diskuse o nákup lokomotiv a elektrických více jednotek. Německo už měl zkušenosti v konstrukci elektrických lokomotiv používaných v Polsku, ale 3000V DC napětí je zcela nový. Projektové práce trvala 1952 - 54, kdy byl připraven prototyp vozu.
První let služby [ edit ]
Zpočátku mají řadu E200 lokomotivy, ale znamení měl čas se dostat pouze první dvě položky (čísla E201 a E202). Pak se změnil na E04 sérii (čísla od E04-1 až E04-25). EU04 původně zpracovat autobus Varšavu - Gliwice tahání jak expresní vlaky a nákladní dopravu. EU04 byly přiřazeny k depu Warsaw West, ale po krátké době, byla většina, která distribuovala na zařízení v Lazy a Krakow Prokocim. EU04 navzdory svým nedostatkům byl považován za velmi úspěšný design a moderní.
Změna označeními [ editovat ]
Kolem roku 1960 byly všechny lokomotivy, stejně novým označením EU04 (čísla od EU04 do EU04-01-25). Podle přijatého kódu znamená univerzální elektrická lokomotiva, a čtyři řídit každý nápravy, napětí 3kV.
Konec života EU04 [ editovat ]
První EU04 byl již rozebrán v roce 1965, další 4 roky později. V březnu 1983 odebrán z inventáře za poslední dva kusy EU04.
Nevýhody [ editovat ]
Příliš velká váha na motorech zavěšení tramvajových byla příčinou negativního dopadu na trati. Dalším nedostatkem byl příliš slabý rámec, který by mohl prolomit během používání.
V současné době [ editovat ]
Poslední zachovalé lokomotiva této řady - EU04-24 - může být viděn v Muzeu průmyslu a železnice ve Slezsku v Jaworzyna Slezsku , v roce 2012, přemalované krabici.
Mnohé prvky byly sjednoceny EU04 řadu lokomotivy EU20 .