Lokomotiva EU04

EU04 (dříve E200 a E04 ) - série standardních kalibračních univerzálních elektrických lokomotiv vyrobených pro stanici v letech 1954 - 1955 podle sázkové Lokomotivbau - ELEKTROTECHNISCHE Werke a Hans Beimler Hennigsdorf v Hennigsdorf v NDR.

 

EU04
EU04-24a locomotive.jpg
EU04 v muzeu v Jaworzyna Slezské
Výrobce LEW Německá demokratická republika
Roky konstrukce 1954-1955
Axis systém Bo'Bo "
Hmotnost Uniformy 86 t
Délka přes nárazníky 16320 mm
Průměr kola 1350 mm
Počet motorů 4
Typ trakčních motorů GBM 530
Trvalý výkon 1680 kW
Power Hour 2120 kW
Převodový poměr 81:21
Konstrukční rychlost 110 km / h
Brzdový systém Knorr
má kontrolu nad více

 

Historie editovat ]

Historické pozadí a projekty editovat ]

V roce 1948 bylo rozhodnuto elektrifikovat hlavní autobusové a příměstské linky jsou zvláště důležité, protože elektrické motory jsou mnohem účinnější než parní motory používané k dnešnímu dni a spalovacích motorů, umístěných paralelně na železnici. Nicméně, polský průmysl měl příliš málo zkušeností na splnění tohoto úkolu. Z politických důvodů nebylo možné realizovat tyto investice nákupem lokomotivu ze Západu. Pouze levý je objednat v rostlinách Lew v NDR . V roce 1950, diskuse o nákup lokomotiv a elektrických více jednotek. Německo už měl zkušenosti v konstrukci elektrických lokomotiv používaných v Polsku, ale 3000V DC napětí je zcela nový. Projektové práce trvala 1952 - 54, kdy byl připraven prototyp vozu.

První let služby edit ]

Zpočátku mají řadu E200 lokomotivy, ale znamení měl čas se dostat pouze první dvě položky (čísla E201 a E202). Pak se změnil na E04 sérii (čísla od E04-1 až E04-25). EU04 původně zpracovat autobus Varšavu - Gliwice tahání jak expresní vlaky a nákladní dopravu. EU04 byly přiřazeny k depu Warsaw West, ale po krátké době, byla většina, která distribuovala na zařízení v Lazy a Krakow Prokocim. EU04 navzdory svým nedostatkům byl považován za velmi úspěšný design a moderní.

Změna označeními editovat ]

Kolem roku 1960 byly všechny lokomotivy, stejně novým označením EU04 (čísla od EU04 do EU04-01-25). Podle přijatého kódu znamená univerzální elektrická lokomotiva, a čtyři řídit každý nápravy, napětí 3kV.

Konec života EU04 editovat ]

První EU04 byl již rozebrán v roce 1965, další 4 roky později. V březnu 1983 odebrán z inventáře za poslední dva kusy EU04.

Nevýhody editovat ]

Příliš velká váha na motorech zavěšení tramvajových byla příčinou negativního dopadu na trati. Dalším nedostatkem byl příliš slabý rámec, který by mohl prolomit během používání.

V současné době editovat ]

Poslední zachovalé lokomotiva této řady - EU04-24 - může být viděn v Muzeu průmyslu a železnice ve Slezsku v Jaworzyna Slezsku , v roce 2012, přemalované krabici.

Mnohé prvky byly sjednoceny EU04 řadu lokomotivy EU20 .