Lokomotiva EU06
EU06 - série 20 standardní univerzální elektrických lokomotiv vyrobené pro polské státní dráhy v roce 1962, angielski Electric v rostlinách Vulcan Foundry v Newton-le-Willows v kraji Lancashire v Anglii .
EU06 | |
![]() EU06-12 |
|
Výrobce |
Angielski Electric ![]() |
Roky konstrukce | 1962 |
Axis systém | Bo'Bo " |
Hmotnost Uniformy | 80 t |
Délka přes nárazníky | 15915 mm |
Šířka | 2903 mm |
Výška | 4343 mm |
Průměr kola | 1250 mm |
Počet motorů | 4 |
Typ trakčních motorů | EE541a |
Trvalý výkon | 2000 kW |
Power Hour | 2080 kW |
Napájení | 3 kV DC |
Maximální tažná síla | 21,5 T |
Převodový poměr | 79:18 |
Konstrukční rychlost | 125 km / h |
Zatížení náprav na kolejích | 20 T |
Brzdový systém | Oerlikon |
má kontrolu nad více |
Historie [ editovat ]
Historické pozadí [ editovat ]
V 50. letech začala základního Polsku elektryfikowania zase. Bohužel, polský průmysl nebyl schopen postavit požadovaný počet kolejových vozidel az tohoto důvodu bylo rozhodnuto o podání elektrických lokomotiv ze zahraničí. Nejprve koupil lokomotivu EU04 z východního Německa , které, i přes vysokou selhání umožnilo rozvoj elektrické trakce v Polsku. Další typ byl navržen pro expresní vlaky EU05 z Československa , ale stále hledal výrobce lokomotiv, které by vedly k rychlíky a lehký náklad. Volba padla na anglické Electric společnosti angielski má zkušenosti s výrobou tohoto typu vozidla.
Přijetí státu [ Edit ]
Na jaře roku 1962 byl prvním rokem nového typu lokomotivy potvrzuji na stavu skladu v Krakově Prokocim . Do konce roku 1962 přinesl 19 elektrických lokomotiv, a poslední až 1965 (to bylo spojeno s potřebou přepracovat rotor ). S dodávané lokomotivy koupil licenci na jejichž základě bylo vyrábějící lokomotivy v Polsku EU07 [1] .
Řada dnes [ editovat ]
14.12.2011r. pohyblivé 7 jednotek ještě zůstal EU06 lokomotivy (č. 01, 07, 10, 12, 17, 18 a 20). Během krize, dopravní (2009) lokomotivy zůstaly v rezervě pro dlouhodobý Home Depot Prokocim Krakova.Na 10.12.2009, byly obnoveny do pohybu a předložen odboru slezsko-Dabrowski PKP Cargo SA - Oddíl Czechowice-Dziedzice. S účinností od 19.10.2011, bylo všech 7 kusů převedena na jižní ústavu PKP Cargo SA - Oddíl Nový Sacz. Ve druhé polovině prosince 2010, se 6 vypouští vozidla (EU06-02, 04, 08, 11, 14, 16) byla fyzicky sešrotována v domovského depa v Krakově Prokocim [2] . Rok 2012 je za soumraku jejich života. V březnu, poslední vlak opustil plánovanou trasu Žilina - Katowice - Žilina, s lokomotivou v čele EU06. V srpnu 2012 EU06-17 pro krátké období přišel do PKP Intercity, který běžel osobní vlaky do Zakopaného a Krynica. [3] [4] . EU06 a EU06-07-10 byly také v Masovian vlacích ČD jako náhrada za EU07.
EU06-01 po dlouhé vášnivý ekologických snah v pořadí byl v srpnu 2012 určeno jako exponát muzeum je otevřeno železničním muzeu v Chabowka. V současné době slouží jako lokomotiva, která může řídit vlaky a technickou úrokovou PKP Cargo. Zbývajících šest jsou aktivní lokomotivy bude odstavena a přiděleno na fyzické odvolání nejpozději do roku 2014.
Design [ editovat ]
Tyto lokomotivy byly navrženy tak, aby nést osobní vlaky, rychlovlaky a náklad, proto je jejich univerzální charakter. EU06 mají kabiny na obou koncích a časů pohybového ukrotnionego řízení , aby bylo možné provádět celou řadu vázaných lokomotivách stejného typu ovládání všech lokomotivy v první kabině.
Konstrukce je založena na řešení lokomotiva řady 83 elektrowozu Rail britské v letech 1960 - 62 . Navíc bezluzowego dvojkolí odpružení a kompletní motory, používá se i automatické spuštění-up rezistor .
Trivia [ editovat ]
Železniční nadšence a železničáři říká Angličan .
Lokomotiva EU06 je předek elektrovozu EU07 .
V květnu 2011, byl krátký film Vloženo Pá "Páření Gold EU06" vyrobeno u příležitosti 50. výročí EU06 lokomotiv v Polsku.